دسته‌بندی نشده

بررسی خودرو اچ سی کراس و پژو۲۰۷

پژو ۲۰۷

معرفی پژو ۲۰۷ و H30 کراس

برای شروع مقایسه پژو ۲۰۷ و دانگ فنگ H30 کراس خوب است ابتدا به معرفی این دو خودرو بپردازیم.
پژو ۲۰۷ یکی از محصولات ایران‌خودرو است. درواقع ۲۰۷ یک خودروی جدید نیست، بلکه مدل فیس لیفت مینور ۲۰۶ به‌حساب می‌آید. این خودرو در کشورهای دیگر تحت عنوان به‌عنوان ۲۰۶ پلاس شناخته می‌شود، اما ظاهراً در ایران تغییر اسم و فیس لیفتی مینور، ۲۰۶ را به خودروی جدید باقیمتی جدید تبدیل کرده‌اند! هرچند که نمی‌توان در همان نگاه اول ۲۰۶ و ۲۰۷ را از یکدیگر تمییز داد، اما درهرصورت پژو ۲۰۷ از هاچ بک‌های پرطرفدار بازار ایران بوده و فروش قابل‌توجهی را تجربه کرده است.
شاید دانگ فنگ H30 کراس را بتوان یک‌شبه کراس اوور دانست. این خودرو از محصولات یکی از شرکت‌های حکومتی چین، دانگ فنگ است و از پلتفرم پژو ۳۰۸ استفاده می‌کند؛ بنابراین دانگ فنگ H30 کراس را می‌توان محصولی چینی – فرانسوی از شرکت ایران‌خودرو دانست.

و باید گفت که پژو ۲۰۷ و دانگ فنگ اچ سی کراس (DangFeng H30 cross) از لحاظ کشور و شرکت تولید کننده از یکدیگر برتری ندارند. البته باید توجه کرد که دانگ فنگ ساخت کمپانی دانگ فنگ در چین است که خودروهای خوبی را به بازار عرضه کرده است اما مدل اچ سی کراس جزء محصولات ارزان و کم کیفیت این کمپانی می باشد.
از طرفی شرکت ایرانخودرو با داشتن سابقه ی بالا در تولید پژو سعی داشته با یک فیس لیفت در خودروی قدیمی (۲۰۶) فروش خودروی جدید را بالا ببرد. البته قابل ذکر است که ۲۰۶ با ۲۰۷ از نظر فنی تغییر نکرده است و صرفا از نظر ظاهری دستخوش تغییر شده است.

پژو ۲۰۷ در دو نوع هاچبک و صندوق دار تولید و به بازار عرضه شده است. این مسئله انتخاب مشتری را راحتر کرده و همین امر در مقایسه با اچ سی کراس مزیت محسوب می شود زیرا که اچ سی کراس فقط به صورت هاچبک طراحی شده است.
از طرفی دیگر می توان به کراس اور بودن اچ سی کراس اشاره کرد که حس خودروی شاسی بلند را القا می کند و از این لحاظ نسبت به ۲۰۷ برتری دارد زیرا که افراد علاقه مند به ماشین های شاسی بلند جذب این مدل خواهند شد.

چراغ های جلویی از نظر کیفی در یک رده می باشند اما از نظر ظاهری کمی با هم متفاوت هستند. چراغ های پژو کشیده تر و با گوشه های تیز هستند که قسمت جلویی ماشین را خشن کرده است. اما چراغ های اچ سی کراس مستطیلی شکل بوده و از نظر اندازه کوچکتر است.
چراغ های مه شکن جلو در اچ سی کراچ زیباتر است اما از نظر طراحی متناسب با اجزای و چراغ های جلویی نمی باشد. اما طراحی چراغ های مه شکن در ۲۰۷ ساده تر و کوچکتر بوده اما تناسب اجزا رعایت شده است. چراغ های مه شکن عقبی نیز در هر دو ماشین مستطیلی شکل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *