موتور و گیربکس

گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس

مدل گیربکس نصب شده بر روی خودروی اچ سی کراس

گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته نصب شده بر روی خودروی اچ سی کراس (H30 CROSS) ساخت کمپانی آیسین AISIN SEIKO چین است (که بعنوان زیر مجموعه ی شرکت آیسین ژاپن و کمپانی خودروسازی تویوتا فعالیت دارد)

شباهت گیربکس اچ سی کراس با خودروهای دیگر:

گیربکس نصب شده بر روی اچ سی کراس در واقع همان گیربکس تویوتا یاریس مدل ۲۰۰۸ و همچنین گیربکس خودروهای ام جی ۳۵۰ و نیز ام جی ۵۵۰ می باشد و قطعات عینا در این گیربکس ها تکرار شده اند و تنها از نظر پوسته این گیربکس ها با هم متفاوت هستند .

در گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس حالت اضطراری به حالتی گفته میشود که آلارم خطای گیربکس رو شن شده واجازه تعویض دنده را نمیدهد . گیربکس اتوماتیک ECU، گیربکس را در دنده ی سه قرار می دهد و به وجود آمدن حالت اضطراری در گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس می تواند ناشی از خرابی هر یک از سلونوئید ها(شیربرقی ها) و یا خرابی هر یک از سنسور های ورودی و خروجی گیربکس،سنسور دما و یا ثبت خطای گاز هرز در گیربکس اتوماتیک می تواند اتفاق بی افتد.  

  • نحوه ی تشخیص دلیل قرار گرفتن گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس در حالت اضطراری تنها از طریق دستگاه دیاگ امکان پذیر است.
  • در بیشتر مواقع خودروهایی که در حالت اضطراری قرار می گیرند معمولا بدون پائین آوردن گیربکس و روی کار رفع ایراد می شوند.
  • رفع عدم شتاب اولیه گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس به نحوی که خودرو به سختی از رمپ بالا می رود
  • رفع حالت عدم تعویض دنده گیربکس اتوماتیک در صبح های سرد (در این حالت بعد از گرم شدن خودرو مشکل رفع شده و تعویض دنده ها به موقع انجام می شود).

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس

گنجایش روغن گیربکس اچ سی کراس در مجموع ۶ لیتر است که در صورت تعویض با دستگاه(که بهترین شیوه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک به دلیل تخلیه کامل روغن می باشد)به یک لیتر روغن اضافه نیاز است و باید در مجموع۷ لیتر روغن تهیه شود..

فرمول های پیشنهادی روغن گیربکس اچ سی کراس

 MVروغن  بهران –   WS  –روغن گیربکس اتوماتیک با فرمول  ATF AW1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *